قیمت فروش شیکر ارلنشیکر ارلن بالن آزمایشگاهی چیست ؟

مقدمه:  
اگر شما برای خرید محصول شیکر ارلن بالن دچار سردرگمی شده اید و نیاز به اطلاعات جامع درخصوص آن دارید، با ما همراه باشید.

از بین دستگاه های آزمایشگاهی بسیاری که موجود است، شیکرها نقش پررنگ را ایفا می کنند و
کاربردهای بسیاری دارند. ما در این مقاله به شما می آموزیم که شیکر ارلن بالن چیست؟ چه ویژگ هایی دارد؟ در کدام بخش ها و صنایع کاربرد دارد و نکات مهمی که نیاز است در هنگام خرید به آن توجه کنید را نیز میگوییم.
 

معرفی کلی:  
از شیکر ارلن بالن آزمایشگاهی جهت تکان دادن انواع مایعات، ترکیب مواد و یا محلول های شیمیایی به صورت یکنواخت در حالت خطی یا دورانی در بطری های مخصوص مختلف مانند ارلن و بالن و ... در بازه های زمانی و سرعت های مختلف (خصوصا در مدت زمان طولانی و یکنواخت) استفاده می شود.
این دستگاه به علت استفاده از سرعت دهنده سبب تحریک مواد درون بطری می شود و محققین را به شرایط مدنظر در خصوص محلول نزدیک می نماید .
نام دیگر این دستگاه شیکر مکانیگ است. نگهدارنده های نازک دستگاه از ورق های فولادی ساخته شده که با رنگ اپوکسی مقاوم در برابر اسید پوشش داده شده اند. این امر موجب بالا رفتن مقاومت دستگاه در مقابله با مواد شیمیایی پرخطر میشود. پایدار، بدون ارتعاش و صدا هستند. همچنین دستگاه با يک موتور القایی که بر روی آن نصب شده کار می کند بداین معناست که اين شیکر ارلن بالن خطی بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هميشه کار می کنند. سيستم هوشمند اين دستگاه حتی با وزن متفاوت همچنان سرعت را ثابت نگه می دارد. کاربر در پنل جلوی شیکر ارلن بالن با یک سوئیچ و دو دکمه برای تنظیم زمان و سرعت و دادن برنامه ها ی مختلف ( حداکثر تا 10 برنامه ) کار می کند.
اگر قصد دارید شیکر آزمایشگاهی خریداری نمایید، با مراجعه به سایت پارس فراسو میتوان نمونه های مختلف دستگاه را به همراه قیمت و مشخصات فنی مشاهده نمایید.
ویژگ ها و کاربرد دستگاه شیکر اوربیتال:  
استفاده از شیکرها تنها به آزمایشگاه های علمی و تحقیقا ی محدود نمیشود، بلکه شیکرها را  میتوان در صنایع مختلف که شامل: آزمایشگاه های صنعتی، آموزشی، تشخیصی و هماتولوژی، تولید کنندگان لوازم آرایشی ، الکترونیک، داروسازی و همچنین صنایع غذایی و آشامیدنی میشوند، به کار برد.
از کاربرد و ویژ گی های شیکر خطی و دورانی به موارد زیر میتوان اشاره نمود:
•    نوع حرکت به دو صورت خطی و دورانی   
•    صرفه جویی در فضای آزمایشگاه به علت طراحی فشرده شیکرها  
•    جایگیریی راحت ظروف مختلف مانند لوله آزمایش، ارلن، بشر و...  
•    موتور القایی قدرتمند، کاملا بدون نياز به تعمیر و نگهدار ی
•    سازگار با اتاق رشد و انکوباتور (درصورت درنظر گرفتن منبع الکترونیکی)
•    سیستم تشخیص عدم تعادل الکترونیکی
•    سرعت متغیر بین از 10 تا 300 دور در دقیقه
•    تايمر قابل تنظيم : از یک دقيقه تا نود و نه ساعت
•    يک صفحه نمایش بزرگ برای پارام یهای قابل برنامه ریزی
•    حداکثر وزن قابل شیک کردن 10  کيلوگرم  
•    قابليت نگهداری ده برنامه در حافظه دستگاه
 
اجزای دستگاه:
1.بدنه شیکر : جنس بدنه شیکر ارلن بالن از فولاد ضد زنگ میباشد که با رنگ اپوکسی مقاوم در برابر اسید پوشش داده شده ان د جهت اینکه هنگام مواجهه با مواد شیمیایی آسییت به موتور نرسد .  
2.موتو ر: بر روی شیکر یک موتور القایی نصب شده که به این معنی است که اين شیکر بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هميشه کار می کنند همچنین سرعت حرکت بالای موتور سبب چرخش قطعات دیگر دستگاه می شود .
3.لوازم جانبی : مهم یین قطعات جانبی شیکر میتوان به هولدر نگهدارنده ظروف اشاره نمود. این قطعه جهت محافظت از ظروف هنگام همزدن تعبیه شده است.
 
نحوه کار با دستگاه:
ابتدا از درست قرار گرفتن قطعات دستگاه در جای خود اطمینان حاصل میکنیم. متصل بودن دستگاه به یک منبع الکتریکی را چک شود.
دکمه پاور دستگاه را در حالت روشن یاon  قرار میدهیم. با چرخاندن ولوم فرکانسی سرعت دستگاه را تنظیم مینماییم. با ضربه زدن روی ولوم فرکانسی دستگاه شروع به چرخش میکند. میتوان در هنگام کار دستگاه سرعت شیکر را تغییر داد.
با زدن روی دکمه مود میتوان گزینه تایمر و یا نوع حرکت را فعال و تنظیم نموده و سپس با زدن روی ولوم فرکانسی دستگاه شروع به کار میکند.
شعاع حرکت این دستگاه تا 2.5 سانتیمر است.
برای مشاهده کامل کار با دستگاه میتوانید ویدئو زیر را تماشا کنید.
 
نکات مهم در هنگام خرید:
انواع مختلف از شیکرهای آزمایشگاهی در ابعاد و برند های متفاوت در بازار موجود است. اول نی قدم برای انتخاب یک دستگاه شیکر مناسب توجه به مقدار سرعت ارتعاش دستگاه، قابلیت قابلیت تنظیم
سرعت و محدوده سرعت، استقامت و عدم لرزش دستگاه توجه نمود. با توجه به نیاز خود در صنعت
مورد نظر جهت حجم موادی که نیاز به همزدن دارند، فضای دستگاه و قیمت و ویژگی های برجسته در اتخاذ تصمیم نقش مهمی دارند .
 
سخن پایانی :
در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی شیکر ارلن بالن اوربیتالی از همه نظر بتوانیم پاسخ سؤال "شیکر ارلن بالن چیست؟ و کاربرهای آن در آزمایشگاه" را بدهیم. طبق آنچه که خواندیم  می توان نتیجه گرفت کاربرد شیکر مکانیکی در آزمایشگاه همزدن مواد در ظروف آزمایشگاهی مخصوص است که به یین نتیجه را نیز به همراه دارد .  

 

نظرتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *